سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید عمده اجناس سوپرمارکت

خرید عمده اجناس سوپرمارکت

خرید عمده اجناس سوپرمارکت یکی از فعالیت‌های روزمره ما خرید مایحتاج خانه است؛ مواد خوراکی،‌ لبنیات،‌ تنقلات. در گذشته نزدیک این دست از اقلام را از بقالی‌ها تهیه می‌کردیم، اما امروزه شکل جدیدی از فروشگاه‌ها بوجود آمده‌اند که تجربه خرید جدید و منحصربه فردی را ایجاد می‌کنند. حتماً شما هم از سوپرمارکت‌ها خرید کرده‌اید. اما خرید عمده اجناس سوپرمارکت و چه فرقی با بقالی یا هایپرمارکت دارد؟ در این مقاله قصد داریم ‌با سوپر مارکت بیشتر آشنا شویم.

خرید کنسرو و کمپوت

سوپر مارکت یک مغازه فروش مواد خوراکی و آشامیدنی و برخی اقلام روزمره خانه از جمله تخم مرغ، محصولات لبنی مثل شیر، ماست، کره، نان و برخی محصولات غیر خوراکی مثل مواد شوینده و لوازم بهداشتی و در برخی سوپرمارکت‌ها گوشت و مرغ و مواد پروتینی و… است. تفاوت اصلی سوپرمارکت با بقالی، دسترسی مستقیم مشتریان به کالاها بر خلاف بقالی ها، به عبارتی دیگر سلف سرویس است. بیش از 80? از کالاهای سوپرمارکت‌ها خرید عمده اجناس سوپرمارکت مواد خوراکی هستند.

خرید انواع کنسرو و کمپوت

اندازه سوپرمارکت‌ها از بقالی‌ها بزرگتر، ولی از هایپرمارکت‌ها کوچکتر است. سوپرمارکت‌ها در محله‌ها و در نزدیکی مناطق مسکونی وجود دارند تا دسترسی به آن‌ها راحت‌تر باشد.در گذشته تهیه موارد غذایی و مایحتاج روزانه، به بقالی‌ها ختم می‌شد. سیستم کاری بقالی‌‌ها به این شکل بود که یک فروشنده جوابگوی یک مشتری بود. مشتری اقلام مورد نیاز خود را از فروشنده درخواست می‌کرد و فروشنده نیز آن‌ها را آماده کرده و هزینه را از مشتری دریافت خرید عمده اجناس سوپرمارکت می‌کرد.

خرید انواع ترشیجات

به این ترتیب در صورتی که تعداد مشتریان بیشتر می‌شد، ناگزیر صف‌های طولانی در این محیط ‌ها ایجاد می‌شد. همچنین به علت حجم کم کالاهای خریداری شده توسط فروشنده، هزینه فروش کالا نیز بالا بود. اولین فروشگاه بقالی با ابعاد بزرگ که اقلام خود را به شکل عمده تهیه می‌کرد، توسط وینسنت آستور در سال 1915 در نیویورک تاسیس شد. او با سرمایه 750 هزار دلار یک فروشگاه با مساحت 50 در 40 متر خرید که در آن گوشت، میوه، لبنیات خرید عمده اجناس سوپرمارکت و گل می‌فروخت.

خرید ترشیجات

هدف او جذب مشتریانی از سراسر شهر بود، اما اتفاقی که افتاد کاملاً برخلاف آن بود. حتی همسایگان نزدیک نیز از او خرید نمی‌کردند و دو سال بعد این مغازه بسته شد.ایده فروشگاه سلف سرویس توسط کلارنس ساندرس ارایه شد. او در سال 1916 یک مغازه تاسیس کرد که خریداران خود اقلام مورد نیازشان را از قفسه‌های فروشگاه انتخاب می‌کردند. این ایده بسیار موفقیت آمیز بود به طوری که در مدت زمان کوتاهی چندین شعبه دیگر از مغازه وی خرید عمده اجناس سوپرمارکت تاسیس شد.

محصولات غذایی در سوپرمارکت اینترنتی

بسیاری معتقدند که اولین سوپر مارکت به شکل امروزی، در آمریکا در سال 1930 توسط میشل کولن در زمینی به مساحت 560 متر مربع افتتاح شد. میشل کولن علاوه بر ایده سلف سرویس بودن مغازه،‌ ایده دیگری نیز به آن اضافه کرد و آن قسمت بندی فروشگاه و ایجاد پارکینگ بر مشتریان بود. این ایده بسیار موفقیت‌آمیز بود، در 6 سال 17 شعبه دیگر از مغازه وی تاسیس شد.سپس سوپر مارکت ‌ها به سراسر دنیا رسیدند به طوری که امروز خرید از خرید عمده اجناس سوپرمارکت سوپر مارکت‌ها به امری عادی و ضروری تبدیل شده است.

[caption id="attachment_743" align="alignnone" width="300"]خرید عمده اجناس سوپرمارکت خرید عمده اجناس سوپرمارکت[/caption]

خرید کنسرو و غذای آماده در سوپرمارکت اینترنتی

تأسیس سوپر مارکت‌ در ایران به دهه چهل خورشیدی باز می‌گردد. در آن زمان با گسترش سوپرمارکت‌ها و مراکز فروشگاهی بزرگ در کشورهای پیشرفته، موج گسترش سوپرمارکت‌ها به ایران نیز رسید. در ابتدا مجوز تاسیس سوپرمارکت توسط شهرداری صادر می‌شد و سپس این مسولیت به اتاق اصناف سپرده شد.یکی از اولین خرید عمده اجناس سوپرمارکت سوپرمارکت‌هایی که در ایران تاسیس شد، سوپرمارکت سرچشمه در تهران بود.

خرید مواد غذایی بسته بندی شده

پس از پیروزی انقلاب با تاسیس کمیته امور صنفی،‌ اتحادیه سوپرمارکت‌ها نیز شروع به فعالیت کرد.هدف از ایجاد سوپر مارکت ، جلب رضایت مشتری و ایجاد تجربه خرید لذت‌بخش است. لذا در نظر داشتن چند نکته مهم در خرید عمده اجناس سوپرمارکت خصوص سوپرمارکت، می‌تواند تاثیر به سزایی در محبوبیت آن ایجاد کند.

خرید مواد غذایی پروتئینی

یکی از ویژگی‌های مهم سوپر مارکت آن است که در عین حالی که در دل شهر و محلات قرار گرفته و دسترسی به آن آسان است، باید از ترافیک و خیابان‌های کوچک و شلوغ به دور باشد. هیچ مشتری دوست ندارد که ساعت‌ها دنبال جای پارک باشد و یا در ترافیک بماند. وجود پارکینگ اختصاصی و یا تاسیس فروشگاه در مکانی که تراکم خرید عمده اجناس سوپرمارکت خودروها کم‌تر است یکی از ویژگی‌های مهم سوپرمارکت‌‌های موفق است.

انواع محصولات غذایی در سوپرمارکت اینترنتی

سوپر مارکت ، فروشگاهی است که سبد محصولات بسیار گسترده‌ای دارد و نیاز مشتری را به طور کامل رفع می‌کند. به همین جهت چیدمان محصولات در فروشگاه بسیار مهم است. مشتری نباید با ورود به فروشگاه دچار سردرگمی شود و یا برای برداشتن محصولی به زحمت بیفتد. ترتیب چینش محصولات و شکل قفسه‌بندی‌ها یک خرید عمده اجناس سوپرمارکت کار تخصصی است که باید از طراحان این حوزه کمک گرفته شود تا آن تجربه لذت بخش خرید برای خریدار بوجود آید.

انواع محصولات غذایی منجمد در سوپرمارکت اینترنتی

محصولات مختلف در سوپر مارکت ها، شرایط نگه‌داری مختلفی داشته و هر کدام تجهیزات فروشگاهی خاص خود را نیاز دارند. مواد فاسدشدنی به یخچال نیاز دارند که یخچال‌ها خود به انواع مختلفی از جمله درب‌دار و بدون درب و… تقسیم می‌شوند. قفسه مخصوص نگه‌داری نان و میوه بسیار متفاوت است. هم‌چنین وجود سبد‌های خرید و چرخ v خرید برای حمل کالا‌ها توسط مشتری از دیگر مواردی است باید مدنظر قرار گیرد.

خرید محصولات غذایی منجمد

فناوری‌های دیجیتال سرعت و دقت بالا را همراه با راحتی در هر کاری به ارمغان می‌آورند. سوپر مارکت‌ ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. دیگر دوران ماشین حساب‌ و فاکتورهای دست نویس به سر آمده است. سوپرمارکت‌های خرید عمده اجناس سوپرمارکت امروزی با بارکدخوان، نرم‌افزارهای حسابداری، دستگاه‌های کارت‌خوان و … تجهیز شوند.

خرید چاشنی و افزودنی

امروزه با همه‌گیر شدن اینترنت و گوشی‌های هوشمند، بسیاری از کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن می‌روند که یکی از آن‌‌ها سوپر مارکت‌ ها هستند. با نصب یک اپلیکیشن می‌تواند از خانه، محصولات مورد نیاز را از لیست خرید عمده اجناس سوپرمارکت بلند بالای موجود انتخاب کرده و درب خانه تحویل بگیرید.

خرید انواع کنسرو و غذای اماده

  • عدم وجود محدودیت در زمان برای خرید
  • عدم محدودیت مکان برای خرید
  • عدم وجود شلوغی و صف‌های طولانی
  • بررسی راحت‌تر محصولات توسط مشتری
  • کاهش هزینه‌های فروشنده از جمله هزینه‌های محل فروشگاه

به این دلیل است که امروزه فروشگاه‌‌های اینترنتی از محبوبیت خاصی برخوردارند.

فروشگاه سنتی یا سوپر مارکت چیست؟

این فروشگاه ها یا مغازه ها با مساحت های زیاد همه نوع کالایی را در خود جای داده اند. خرید از فروشگاه سنتی خرید عمده اجناس سوپرمارکت تا به امروز توانسته است بسیاری از نیازهای مشتریان را جوابگو باشد .

انواع کنسرو و غذایی آماده

از جمله مزیت فروشگاه سنتی یا سوپر مارکت ها نسبت به فروشگاه اینترنتی و آنلاین عبارتست از :

  • امکان لمس و حس فیزیکی کالاهای مورد نظر در فروشگاه های سنتی و یا سوپر های مارکت
  • امکان ارتباط با دیگران و برآورده شدن نیازهای اجتماعی در هنگام خرید از فروشگاه های سنتی

خرید کنسرو و غذای آماده

اگر چه افراد به شیوه خرید در سوپر مارکت ها و فروشگاه سنتی عادت کرده اند و آن را پذیرفته اند اما این شیوه خرید مشکلات و موانعی دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از :عدم راحتی که علل آن بدین شرح است : شلوغی فروشگاه ها مخصوصا در فصل تعطیلات ، احتمال تمام شدن کالاهای موجود در انبار ، وجود فروشندگان غیر ماهر و خرید عمده اجناس سوپرمارکت بی تجربه ، نیاز به صرف وقت نسبتا زیاد برای انجام خریدنیاز به حرکت و جابه جایی فیزیکی برای یافتن کالای مورد نظرمشکل بودن مقایسه شرایط خرید و محصول به دلیل بعد زمان و مکان

محصولات لبنیاتی

این معایب در خرید از سوپر مارکت ها و فروشگاه سنتی باعث شده طراحان همسایت به دنبال راه های جایگزین باشند و به نظر می رسد خرید از طریق فروشگاه اینترنتی و آنلاین را بتواند تا حدودی این مانع را برطرف خرید عمده اجناس سوپرمارکت نماید.فروشگاه اینترنتی (فروشگاه آنلاین) یک وب سایت است که مانند یک فروشگاه سنتی یا سوپر مارکت ها، اجناس مختلفی را برای فروش عرضه می‌کند.

خرید محصولات لبنیاتی

خریداران پس از ورود به سایت فروشگاه،کالاهای موردنظر خود را سفارش می‌دهند. پس از تکمیل سفارش، هزینه‌ی آن به چند شیوه قابل پرداخت است.طراحی فروشگاه اینترنتی توسط طراحی هم سایت انجام می‌گیرد که اضافه کردن کالا، ایجاد سبد خرید، اتصال به سیستم بانکی، اتصال به سیستم پست، پیگیری سفارش توسط خریدار، مشاهده و ارسال سفارش‌ها توسط فروشنده، و تهیه‌ی گزارش‌های مختلف از فروش، از امکانات این طراحی است.

[caption id="attachment_744" align="alignnone" width="300"]خرید از سوپرمارکت اینترنتی خرید از سوپرمارکت اینترنتی[/caption]

مزایای و ویژگیهای فروشگاه اینترنتی

خرید عمده اجناس سوپرمارکت فروشگاه اینترنتی و آنلاین در هر لحظه از شبانه روز آماده سرویس دهی به مشتریان است.فروشگاه اینترنتی و فروشگاه آنلاین محدودیت مکانی ندارد و مشتریان می توانند از هر کجای می تواند خرید خرید عمده اجناس سوپرمارکت اینترنتی می کند.خریدار می تواند ساعت ها در فروشگاه اینترنتی و آنلاین مشغول بررسی اجناس از قبیل فیلم ، ترانه ،موبایل ،کتاب و موارد دیگر باشدفروشگاه اینترنتی و آنلاین هیچ محدویتی برای تعداد مشتریان ندارد.

خرید مواد غذایی خشک

فروشگاه اینترنتی و آنلاین حق انتخاب بیشتری در اختیار خریداران قرارمی دهدابزار تبلیغی مناسب در جهت فروش محصولات شماکاهش هزینه های جانبی نظیر اجاره محل,هزینه ویترین و انبار,فروشنده,خواب سرمایه و غیره در یک فروشگاه سنتی و سودآوری بیشترتحویل کالای خریداری شده درب منزل,بیمه بودن کالا و عدم مشکل حمل و نقلعدم برخورد با ترافیک و کاهش آلودگی هواموجودی‌ها را به دقت مدیریت کنید.

خرید تنقلات

شاید پیچیده‌ترین جنبه مدیریت سوپرمارکت بحث کنترل و مدیریت موجودی‌ها باشد. اگر دقت کافی نداشته باشید، این بخش، جایی است که احتمال هدر رفتن پول در آن زیاد است. باقی ماندن محصولی که نتوانسته‌اید آن را به فروش برسانید و یا فاسد شدن آن قبل از فروش، باعث هدر رفتن پول می‌شود. با این حال، از طرفی هم نباید به دنبال این باشید که محصولی را بسیار کم سفارش داده و با زود تمام شدن آن به عنوان فروشگاهی که همیشه خرید عمده اجناس سوپرمارکت کمبود اجناس دارد، شناخته شوید.

خرید لبنیات

به دقت، میزان موجودی خود را پیگیری و میزان فروش خود را کنترل کنید. از نرم‌افزارها برای سازمان‌دهی اطلاعات و شناسایی روند فروش استفاده کنید، تا همیشه آنچه را که نیاز دارید، قبلاً تهیه کرده باشید. توصیه می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با مباحث مطرح در مدیریت موجودی سوپرمارکت مقالات مدیریت موجودی در سوپرمارکت و خرید عمده اجناس سوپرمارکت استراتژی کنترل موجودی کالاهای فاسد شدنی را نیز مطالعه کنید.

محصولات پروتئینی

با تبلیغات مشتری‌ها را به فروشگاه خود جذب کنید فروشگاه‌های مواد غذایی موفق، از تبلیغات نیز استفاده می‌کنند. آن‌ها با استفاده از تبلیغاتی مانند “فروش ویژه فقط در این هفته!” و یا کوپن‌ها، مشتری‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند.قرار دادن کالاهای فصلی در میان محصولات فروش ویژه فروشگاه می‌تواند جمعیت بیشتری را به سمت فروشگاه جذب کند، برای مثال انواع بستنی، شربت و آبمیوه در تابستان می‌توانند گزینه‌های مناسبی خرید عمده اجناس سوپرمارکت باشند.

خرید محصولات پروتئینی در سوپرمارکت اینترنتی

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با مباحث مطرح در فروش کالای فصلی مقاله اهمیت برنامه ریزی فروش فصلی را نیز مطالعه کنید.با تأمین‌کنندگان قبل از زمان اتمام موجودی در تماس باشید، تا فروشگاه دچار کمبود کالا نشود. برای هر نوع تبلیغاتی که استفاده می‌کنید، باید پول ازدست‌رفته در مقابل تخفیف کالاها را نسبت به تعداد خرید عمده اجناس سوپرمارکت مشتری‌های جذب‌شده، سنجش و بررسی کنید.

انواع نوشیدنی در سوپرمارکت اینترنتی

نیروی انسانی لازم برای پیشبرد انتظارات مشتری‌ها را استخدام کنیدکیفیت عملکرد کارکنان و تعداد آن‌ها برای موفقیت در مدیریت سوپرمارکت بسیار مهم هستند. افراد خوش برخوردی را که برای کمک به مشتریان مضایقه خرید عمده اجناس سوپرمارکت نمی‌کنند، استخدام کنید. ممکن است این بدان معنا باشد که شما مجبور شوید کمی بیشتر از حالت معمول خرج کنید، اما با توجه به نرخ‌های پایین محصولات برگشتی و افزایش مشتریان، این کار ارزشمند خواهد بود.

انواع نوشیدنی

کارکنان دارای چند مهارت، مثل انباردارها، زمانی که صف خرید کالا شلوغ می‌شود، می‌توانند افراد را بعد از بررسی خریدهایشان به سمت خروجی راهنمایی کنند و یا صندوق‌داران می‌توانند در هنگام کند بودن روند انبار کردن موجودی‌ها، وارد عمل شده و سرعت کار را بالا ببرند. یونیفرم‌ها و لباس‌های متناسب با فروشگاه را در نظر بگیرید تا خرید عمده اجناس سوپرمارکت مشتریان بتوانند به راحتی کارکنان را شناسایی کنند، حتی در صورت لزوم برای کارکنان از کفش‌های ضد لغزش استفاده کنید.

خرید انواع نوشیدنی

محیط خوشایند برای خرید مشتریان فراهم کنید مهم این است که یک محیط منظم و خوشایند را ایجاد کنید تا مشتریان در آینده نیز به سوی فروشگاه شما بازگردند. فردی را مأمور مدیریت محصولات کنید تا بلافاصله هرگونه خرید عمده اجناس سوپرمارکت محصولی را که دچار مشکل شده است حذف کند.

خرید انواع نوشیدنی در سوپرمارکت اینترنتی

سرویس‌های بهداشتی را تمیز نگهداری کنید؛ کف‌پوش‌ها را جارو و پیشخوان‌های مربوط به بررسی خریدها را نیز به خوبی سازمان‌دهی کنید. صندوقداران باید در صورت مشاهده هرگونه لکه و یا کثیفی در پیشخوان‌ها، برای رفع آن اقدام کنند. به طور کلی، پاکیزگی و زیبایی محیط سوپر مارکت باید اولویت برنامه‌های شما باشد.محصولات فصلی خرید عمده اجناس سوپرمارکت را در جلوی فروشگاه خود قرار دهید.

میوه و سبزیجات تازه

در هر زمان از سال محصولات فصلی را در قسمت های جلویی فروشگاه خود قرار دهید. در غیر این صورت محصولات، حتی تا بعد از فصل فروش آن‌ها باقی مانده و شما چاره‌ای جز کاهش قیمت برای فروش آن‌ها نخواهید داشت. حالت بدتر این که، مجبور شوید همه را دور بیندازید؛ بنابراین بهترین کار، نگه داشتن آن در قسمت جلویی خرید عمده اجناس سوپرمارکت فروشگاه برای فروش بهتر آن‌هاست.

انواع مواد غذایی

برای آشنایی بیشتر با راهکارهای مدیریت فروش فصلی مقاله اهمیت برنامه ریزی فروش فصلی را مطالعه کنید.اگر کالاهای فصلی زیادی ندارید، اقلام حاشیه‌ای مانند آدامس، آبنبات و یا لوازم جانبی را در قسمت جلو قرار دهید. این خرید عمده اجناس سوپرمارکت مکان، جایی با احتمال بالا برای به فروش رفتن آن‌هاست.

خرید انواع مواد غذایی

محصولات و کالاهای عمومی را در قسمت های مشخصی از فروشگاه قرار دهید
این امر اجازه می‌دهد تا مشتریان با جایی که محصولات در فروشگاه شما واقع شده‌اند آشنا شده و ترتیب موارد مختلف را به ذهن بسپارند. شما می‌توانید سازماندهی فروشگاه خود را به شکل بخش‌ها و دسته‌های مختلف در خرید عمده اجناس سوپرمارکت نظر بگیرید، به طوری که مشتریان بتوانند با محل محصولات شما در فروشگاه آشنا شوند.

[caption id="attachment_745" align="alignnone" width="275"]سوپرمارکت اینترنتی سوپرمارکت اینترنتی[/caption]

خرید مواد غذایی

توجه داشته باشید که مشتریان همیشه هنگام ورود به سمت راست می‌چرخند
سمت راست فروشگاه، جایی است که مشتریان معمولاً پس از ورود به آن جا می‌روند؛ بنابراین یکی از فضاهای مناسب برای فروش است که باید به خوبی از آن استفاده شود. همیشه مطمئن شوید موارد حاشیه‌ای اما جذاب را خرید عمده اجناس سوپرمارکت در این سمت قرار داده اید.

محصولات بهداشت و سلامت در سوپرمارکت اینترنتی

این قسمت، که به عنوان «دیوار قدرت» شناخته می‌شود، محلی برای نشان دادن قدرت برند فروشگاه شماست. اقلامی که را جذاب‌تر هستند (نه لزوماً محبوب‌ترین‌ها) انتخاب کنید و بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا بیشتر با آن‌ها تعامل کنند.

خرید اینترنتی محصولات پروتئینی

هرگز مواردی که گمان می‌رود مورد سرقت قرار گیرند را در انتهای فروشگاه قرار ندهید
به طور معمول قسمت انتهایی فروشگاه‌ها ساده‌ترین مکان برای سرقت است، زیرا این بخش از پنهان‌ترین بخش‌های فروشگاه‌هاست. پس بهتر است چیدمان قفسه های سوپرمارکت به گونه‌ای باشد که اقلامی که احتمال سرقت آن‌ها می‌رود مانند لوازم آرایشی در نزدیکی صندوق و مناطق دیگری که به راحتی از نقاط مختلف فروشگاه شما قابل مشاهده است، قرار داده شوند.

وبسایت اینترنتی سوپرمارکت

همچنین اطمینان حاصل کنید که دید شما نسبت به انتهای فروشگاه مناسب بوده و یا در آنجا از دوربین‌های امنیتی استفاده کرده‌اید.اقلام کم‌مصرف و حاشیه‌ای را در کنار صندوق قرار دهید
اطراف صندوق فروشگاه محل مناسبی برای فروش اقلام کم‌هزینه و یا حاشیه‌ای است که توجه مشتریان را قبل از ترک فروشگاه به خود جلب می‌کنند. شما می‌توانید این مکان را با مواردی مثل آبنبات، باتری، جوراب، لوازم جانبی آرایش مو و موراد مشابه پر کنید.

سفارش محصولات از سوپر مارکت اینترنتی

برای اینکه از فضای محاسبات کاغذی کمی دور شویم سراغ رئیس اتحادیه رفتیم تا ببینیم نظرش درباره ورود به این کسب و کار چیست؟ همان اول می گوید که فکر کنم متضرر شوند. نظر آقای بلوچ این است که با برداشته شدن حریم صنفی و امکان احداث واحدی دیگر در همان نزدیکی، شما امنیت ندارید.وی تاکید می کند که این کار ساده نیست و نیاز به حوصله و صبر دارد؛ خیلی از جوان هایی که سراغ این کار می آیند بعد از چند وقت کار را رها می کنند و سرمایه گذاری چند ده میلیونی اولیه خود را به قیمت اندک واگذار می کنند.

مزایای استفاده از سوپر مارکت اینترنتی

او جزئیات مربوط به گرفتن مجوز را هم توضیح می دهد که در جدول بالا به صورت خلاصه آورده شده است. می گوید که اخذ مجوز حدود یک ماه طول می کشد.طبق اعلام اتاق اصناف تا سال گذشته 52 فروشگاه زنجیره ای با 1400 شعبه در کشور فعال شده اند. این فروشگاه ها حجم زیادی از خریدهای مردم را پوشش می دهند و بازار سوپری ها را کوچک می کنند.

سفارش آنلاین از سوپر مارکت اینترنتی

البته سهم زنجیره ای ها در بازار خرده فروشی کشور هنوز حدود 5 درصد است؛ این عدد هم مثبت است و هم منفی؛ از یک سو هنوز زنجیره ای ها به اندازه متوسط جهانی (50 تا 90 درصد بازار در برخی کشورها) رشد نکرده اند و از سوی دیگر ظرفیت خالی کشور برای احداث فروشگاه زنجیره ای، بسیاری را به فکر خواهد انداخت تا وارد این کار شوند. لذا ممکن است یکی دو سال آینده که شما تازه جا افتاده اید به یکباره یک زنجیره ای غول پیکر کنار شما سبز شود و حساب دخل و خرج شما را به هم بزند.

بهترین سوپر مارکت آنلاین

لذا برای ورود به این کار بسیار احتیاط کنید.اگر حساب و کتاب مالی خود را انجام داده و ورود به این کار را به صرفه دیده اید یا اینکه منصرف شده اید، کمی دیگر تامل کنید.شاید نظر شما تغییر کند. برخی ریزه کاری‌هایی که با تجربه های این حوزه متذکر می شوند، مهم است.

خرید اینترنتی انواع تنقلات

آرامش و استراحت ندارید؛ باید از صبح زود تا آخر شب به مشتریان خدمات بدهید؛ تعطیلی زیاد مشتریان ثابت شما را می پراند.باید حوصله داشته باشید تا جا بیفتید. با مشتریان برخورد مناسب (نه خیلی گرم و نه خیلی سرد) داشته باشید و توضیحات کافی به آنها در مورد کالا بدهید.